Τα food trends αναδύονται μέσα από την ανάγκη του ανθρώπου να ανακαλύπτει διαρκώς γευστικά «ελιξίρια» απόλαυσης. Οι διατροφικές τάσεις πάντα επηρεάζονται από τις ανάγκες της εποχής, τη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών και την εξερεύνηση καινοτόμων συνδυασμών. Όσον αφορά στο catering, για το 2023 φαίνεται πως θα ενισχυθούν ακόμα περισσότερο κάποιες από τις τάσεις των τελευταίων ετών και εμείς σας παρουσιάζουμε τα κορυφαία food points της χρονιάς.
Οι διατροφικές τάσεις για το 2023
Food Sustainability
Το Food Sustainability είναι από τις πιο διαδεδομένες διατροφικές τάσεις για το 2023. Τα τρόφιμα που προέρχονται από βιώσιμες πηγές ολοένα και αποκτούν έδαφος στην παγκόσμια διατροφική ατζέντα. Οι άνθρωποι φαίνεται πως αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουν προϊόντα. Αναζητούν περισσότερες πληροφορίες για την προέλευση των τροφίμων και δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη διατροφική αξία του πιάτου. Βεβαίως, οι διατροφικές προσεγγίσεις γίνονται πιο υπεύθυνες φυσικά και στον τομέα του catering. Το ενδιαφέρον για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων με αξιοποίηση όλων των υλικών για zero waste γίνεται όλο και πιο έντονο ενώ παράλληλα το βλέμμα στρέφεται σε εταιρείες που μεριμνούν για το οικολογικό τους αποτύπωμα καθώς διαφαίνεται η προτίμηση του κόσμου σε όσες υιοθετούν και εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον.
Food Experience
Η εμπλοκή των ανθρώπων με το φαγητό είναι μια διαρκώς αυξανόμενη τάση όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο, αλλά και σε «μαζικό» όπως είναι η επιλογή μενού στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης. Τα παραδοσιακά πιάτα σε εκδηλώσεις catered τείνουν να αντικατασταθούν από μια πιο ενεργή ανάμειξη όλων των μερών. Ένα event γίνεται μια συνολική εμπειρία για τους παρευρισκόμενους οι οποίοι επιθυμούν την αλληλεπίδραση με τους chefs μέσα από τα action food stations που σίγουρα αποτελεί μια θεαματική παρουσίαση σε μια εκδήλωση. Στο χώρο του catering, η αναζήτηση μιας διαδραστικής κουζίνας με live cooking μπορεί να γίνει η νέα πραγματικότητα που θα κατακτήσει το 2023.
The Storytelling of taste
Το φαγητό είναι κάτι παραπάνω από την κάλυψη μίας βασικής ανθρώπινης ανάγκης και αυτό σίγουρα δεν είναι ένα απλό food trend. H γαστρονομική «αφήγηση» έχει πολλά περισσότερα «να πει» από μια απλή πρώτη εντύπωση. Με το food storytelling οι chefs μπορούν να περιγράψουν την ιστορία ενός πιάτου, τη διαδικασία δημιουργίας του και μάλιστα να αποδώσουν μια συναισθηματική αξία σε αυτό. Σημαντικός άξονας σε όλο αυτό είναι η προέλευση των υλικών και πως αυτά αξιοποιούνται στη διαδρομή. Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια διαρκής αύξηση της προτίμησης για παραδοσιακά ελληνικά πιάτα τα οποία όμως υπόκεινται σε μια «αναδόμηση» γεύσεων όπως για παράδειγμα με vegetarian ή vegan πρώτες ύλες χωρίς όμως να υστερούν σε γεύση ή ακόμη και το «πάντρεμα» μιας ελληνικής συνταγής με υλικά από μία διαφορετικής φιλοσοφίας κουζίνα όπως η ασιατική, κάτι που διαμορφώνει μια νέα μοντέρνα και δημιουργική γευστική προσέγγιση.
Η Γαστρονομία στο event catering έχει περάσει σε μια νέα εποχή ακολουθώντας τις διατροφικές τάσεις, όπου το ζητούμενο είναι φυσικά οι βιώσιμες πρακτικές και η μείωση της σπατάλης τροφίμων αλλά και η ενίσχυση της γαστρονομικής εμπειρίας των ανθρώπων. Επιπλέον, η «αφήγηση» της γεύσης έχει ενισχυθεί από το συνεχή πειραματισμό και την ενσωμάτωση πρακτικών και ιδεών από διαφορετικές κουζίνες. Η ανάμειξη κουζινών και γαστρονομικών παραδόσεων αναδύεται παράλληλα με την ενσωμάτωση «ξένων» και εξωτικών γεύσεων, η οποία ανοίγει συνεχώς νέους γαστρονομικούς δρόμους που βρίσκουν έμπρακτη αποτύπωση στον τομέα του catering.